[O1] Wymiana cylinderków i tarcz ściernych a naciąganie ręcz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • motoskoda
    Drive
    • 2013
    • 50

    [O1] Wymiana cylinderków i tarcz ściernych a naciąganie ręcz

    a czy na forum jest może manual z obklejania tego grilu i jakiej foli użyć?
  • dominator
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    [O1] Wymiana cylinderków i tarcz ściernych a naciąganie ręcz

    Panowie,

    Ostatnio wymieniłem na tylnej osi cylinderki oraz tarczki ścierne. Po wymienie okazało się że ręczny łapie dopierom pod koniec (ostatnie ząbki). Moge go podciągnąć ale nie wiem czy powinenem to zrobić. Czy też nie sknociłem czegoś poodczas wymiany.
    Samochód jest żony ja tylko go naprawiam

    Komentarz

    • Draco1983
      Classic
      • 2010
      • 35
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Wymieniałeś tylko cylinderki i okładziny? jak sytuacja na bębnach?? może zbyt duży "rowek" już wytarty dlatego hamulce łapią dopiero przy końcu. My cylinderki i tarczki wymieniał mechanik i po roku znowy rozciekł sie cylinderek ( ręczny doregulował tuż za wajchą hamulca tam gdzie popielniczka tylnich pasażerów) bębny były już tak wytarte że tarczki chwytały przy końcu "wypchanych" cylinderków, aż wkońcu popchnęły dalej i się rozciekło. Po wymianie bębnów sytuacja się nie powtórzyła (stare miały spore wgłębienie).

      Jest jeszcze możliwość że źle spiąłeś sprężynki z tarczkami (tarczki wraz ze sprężynkami mocujesz przy wciśniętym cylinderku).

      Może niedokładnie podpiąłeś linkę z ręcznego?

      Jeżeli przed wymianą ręczny działał dobrze (zaciągał od mniej więcej 1/4 podniesinej wajchy) to wygląda na błąd montażu ale mogę się mylić.

      Komentarz

      • dominator
        Classic
        • 2011
        • 6

        #4
        1) Bębnów nie wymieniałem, nie było widać ogromenego zużycia. Był lekki rant.
        2) Wydaje mi się że okłądziny dobrze spiołem za pomocą sprężyn. Zrobiłem to tak jak przed rozbieraniem.
        3) Przed wymianą ręczny łapał dobrze.
        4) Linki z ręcznego podpiołem tak jak były zamopntowane wcześniej.

        Moge podciągnąć ręczny, ale nie wydaje mi się żeby się stalowa linka rozciągneła.
        Samochód jest żony ja tylko go naprawiam

        Komentarz

        • Draco1983
          Classic
          • 2010
          • 35
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Dziwne, po założeniu nowych szczęk hamulec powinien być sztywniejszy niż przed montażem.

          Zobacz jeszcze miejsce łączenia linek (między prawym i lewym kołem) jest tam taki dziwny łącznik może on wyskoczył.

          Jak nie to pozostaje regulacja albo poczekaj na inne wypowiedzi. Pozdro.

          Komentarz

          • dominator
            Classic
            • 2011
            • 6

            #6
            Dzięki za podpowiedź jutro sprawdzę ten łącznik.
            Samochód jest żony ja tylko go naprawiam

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              jeśli wszystko dobrze poskładane - trzeba podciągnąć na regulatorze wewnątrz bębna lub linki przy ręcznym w kabinie
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              Pracuję...